The Fever of Traumatic Fear

Spread the love

I remember not too long ago when I was about 8 or 9 years old, I was watching television with my aunt and there was a musical show airing on RTM. Must be one of those “Hiburan Minggu Ini” shows and one of the artists performing was the renowned M. Daud Kilau.

M. Daud Kilau is a veteran artist in this country and there is simply no one who can match up to his inimitability. He always wears his black curls thick and fake looking, plastered to his head. His ward robe is so psychedelic, one need to wear a sun glass when opening his closet else risking the blinding of the eyes due to dazzling effects from all his sequined and beaded outfits, in the brightest hue of all colors of the rainbow. I think that is why M Daud Kilau himself is cross eyed. Until today when he already is a senior citizen, this talented artist with many-many fabulous hit songs will never have the adjective masculine describing him. The most notable uniqueness about him is the way he dance – belly dance!

I don’t think that the “Hiburan Minggu Ini” show was the first time I watched him perform but for some reasons I totally freaked out! I kept telling my aunt that I was scared but she thought I was just kidding. It was the rolling of the eyes, the sparkling gold tooth, the twirling of the hips and twitching of the hands above his head. He scared me! He scared me good!

The next day I got a fever. I didn’t go to school for two days. I will never forget it. It was the fever of traumatic fear!

Anyway the video below is not of M Daud Kilau but about a kid that is so funny when he got scared of a puppets show. I had tears of laughter rolling down my cheeks when I was watching it. This is a video worth waiting the buffering time and is sure to get you laughing hysterically too! Enjoy it!

So what’s the craziest thing that has happened to you when you were scared?

You may also like...

15 Responses

  1. Iena says:

    hahahahahaha..histerical..hahahah. yang hidu bau kaki busuk tuh sgt cwomel..ehehehe

  2. Nize says:

    mm…kepeh kepeh kepeh!! :sinchan:

  3. bani yang berhemah says:

    aku rasa frankie kecik kecik mcm budak yg takut puppet tu la kot. tak pun mari kita soal siasat frankie, masa dia kecik-kecik ada tak dia terjatuh dari katil 2 tingkat, ataupun semasa ibunya sedang menyusu badankannya, teraccidentally ibunya menghentakkan kepalanya ke dinding…….

  4. Nize says:

    bukan ko kecik kecik dulu bani..ko dipaksa cium buntot..!! keh keh keh..* kena kentut lah tu.. :sinchan:

  5. Diyana says:

    bani, frankie masa kecik2 bukan ketakutan tapi telah menakutkan orang ke tahap traumatize giler2. semasa frankie berusia 6 tahun dia telah mengurung adiknya yang berusia 3 tahun di dalam gobok yg gelap gelita selama sehari suntuk. apabila adiknya berjaya dikeluarkan, budak itu telah tidak bercakap selama 7 hari tujuh malam kerana ketakutan. begitulah kejamnya frankie…
    *ini kisah benar*

  6. bani yang berhemah says:

    hmmmmmmmm…..apa nak jadi la dgn si frankie nih. nasib baik la aku dgn frankie bukan twins dan adik beradik. kalaula dulu ditakdirkan kitaorg adik beradik, aku rasa la….seluruh penduduk kampung dan juga kaum keluarga kitaorg mesti traumatize giler dgn kitaorg….sedangkan aku sorang pun dah mampu menghuru harakan satu kampung…apatah lagi kalau bergandingan.

  7. Nize says:

    Ooo..aku pernah dikurung dalam jamban selama 2jam lebih… meraung-raung lah aku pada waktu ituuu…!! :sinchan: *kes kena denda mandi sungai la ni..

  8. Ewah bagus punya dok kutuk aku 😛 But I have to admit to locking my sister in a gobok. No reason. I was bored and I needed entertainment.

    Tapi penah jugak aku umor 8 tahun aku telah dengan dasyat sekali terjatuh didalam longkang yang amat dalam. Sungguh dalam sehingga aku tak nampak jalan kat luar. Aku tak hingat sgt apa yang terjadi seterusnya sebab aku pengsan dgn dasyat. Tapi bila aku bangun kepala aku dibalut dgn bersungguh sungguh dan aku pening pening lalat selama seminggu. Setelah scanning doktor aku ok (sib baik tak ko) tapi sehingga kini masih terasa effectnya.

    Patutlah Bani dan aku ala ala Bonnie & Clyde. Kami mampu memberikan effect trauma kepada sesiapa sahaja termasuk Diyana yang kini sudah pandai meng’traumatized’kan orang lain.

    Adakah mungkin kita bertuga tripplets yang terpisah sejak kecil??

    AKU TAK RELA!!

  9. tapi aku telah berjaya mengtraumatized diyana dgn kes taik mata haku huhu

  10. bani yang berhemah says:

    mungkin in another life we are siblings..hak hak hak…..

    aku masa kecik-kecik pernah kurung ayah aku dalam bilik mandi. reason: dia dapat tau aku gi mandi lombong masa dia baru balik keje. dia kata, lepas dia sembahyang dia nak belasah aku, jadi masa dia masuk bilik mandi ambik air sembahyang, aku telah mengurung dia hak hak hak…..kononnya beranggapan masalah akan selesai kalau dia tak dapat keluar.

    hasilnya: pintu bilik mandi itu dipecah dan………………………………nantikan kesinambungan kisah ini di hari dan masa yg lain.

  11. ili says:

    dahsyatnye encik bani..anak durhaka,malim kundang siot…korang pnah tgk cerita IT tak??? sampai skang aku takots ngan clown..argh!!

  12. bani yang berhemah says:

    anak ex opismet aku pun takut ngan clown. nampak je mcd mesti dia takut, sbb dia bayangkan ada clown dalam tu. mak dia seronok la, anak dia tak akan masuk mcD

  13. bauk.. says:

    hoho.. cite It mmg memberi impak terhadap diri.. camner la clown yang lawak turh boleh melakon kan watak seram… sampai besor aku takut ngan cte turh… dah tgk lagik skali pon masih takut lagik… huhu.. angker2..

  14. 13may says:

    hoh! tengok M.Daud Kilau sampai demam…. 😀

  15. hahahaha..that was funny ;D you know, i was scared of M.Daud Kilau too. Scared of his hairdo, his teeth, his glasses, his outfit and the way he gelek. Yikes!!!

Leave a Reply